Semester i Gästrikland...

Hej !

Ska kanske be om ursäkt, för att jag inte haft så mycke tid, vid dator.
Kantarell-tant. Som jag är, så går all fritid åt att jaga dessa primörer.

Jag får på köpet motion, och en massa djur o naturupplevelser.
Råddjur,Älgar, Vildsvin, och i dag en vilsen kronhjort med enorma horn, med basthud på. han stod länge o glodde på Busen och mig, men när Busen skallade, försvann han mellan granarna.

Kameran (nja telefonen) låg så klart i bilen.

Jag har åkt i öppna landskap, nära havet, och fått möjligheten att hitta nya smultronställen.
Vi har gått i genom skogar som är så full av (troll) kan det kännas som, och stött på dofter som vildsvinsskit....
och min hund vill till bilen, Han blir nervös och segar sig mot bilen.
kan vara bra, straxt därefter kommer en sugga med 1 unge, sen en sugga till med 2 ungar....

Han är klok min hund.

Men kanske lite vek, han o jag va ute på långtur, och hamnade nära en skyttebana, Busen blev liten som en näbbmus, och att söka kantareller, fanns inte på listan...
han gick i mina byxben, jag led med honom, och vi avslutade söket, för att bege oss till annan skogsmark.

När jag öppnade bildörren och kommenderade : Varsågod... blev han kvar..Jag lockade och pockade, men hunden satt som djupfryst.

Här gäller det att vara före sin tid, så jag släppte kopplet och gick, efter en stund kände jag hans närhet vid benet, vi gick och jag sjöng, och stannade och gav honom lite levergodis.
Sådärja, då drog han tillbaks till bilen som stod öppen, för att rulla i hop sig,,i jag är så trött väck mig inte ställning.

Kände att jag orkade inte bråka på honom. så jag körde en kilometer, och stannade och tog fram fikat.
Kaffe macka, och levergodis.
Han brydde sig inte, utan låg och tittade bort.

Jag bestämde mig för att bryta, och körde hemmåt.
3 km hemmifrån stannade jag och öppnade dörren för honom, men han beslöt sig stanna i bilen,
Så jag tog min svampkorg och gick, dörren stod öppen, men ingen hund.

Efter 5 minuter stod en glad borderterrier nedanför mig, och väntade på = va ska vi göra ???
jag hade gömt lite levergodis, och han sökte upp dem o åt.. Han va glad igen, sen sa jag =
- Ska vi åka hem ? O kolla om husse är hemma ? Vipppps så satt han i bilen.

Sen blev allt som vanligt igen.
Nu vet jag att han är skotträdd, och ska försöka om möjligt, inte utsätta honom för de.
Nu åker vi nästa vecka till Gävle, Det skall bli roligt, att träffa mina barn, dom har för länge sedan slutat med napp och blöja,,men ändå är dom mina barn.

träffa pappa och vara till hands vid hans flytt.
Träffa mina vänner.
Äta kräftor, surströmming,räkor, nåt japanskt, typ rå fisk. har man tur får man äta en rejäl plankstek.
Jag tar med lite hjortkött och vildsvin.

Saknar Roberth och Karin och min lilla Hulda, Pappa & hushållerskan, Syster, Bror,systerdotter Sara.

Hedesunda ,Oslättfors...
och alla älskade vänner, som kanske inte vet, att jag saknar dem.

lennart.loise.per/bengt/katarina/buze ni står på tur.
Är resklar, Vi ses. kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0