Att bli Tant på riktigt...

Hej älskade vänner !
Nu är det tantvarning,,,,
Nu har jag blivit ett år äldre, ett år visare, ett år, mer ,,,,trötttt...

Just nu förbrukas min kropp av en sju-eller åtta/s jäv-förkylning,, den har bitit sig fast som en igel i afrikas floder.

Att bli Tant på riktigt är lite utmanande, du behöver inte längre ta på dig jeansen, när du åker för att vardagshandla,, du böhöver inte lägga på lite mascara/läppglans,, Du kan ta en billig hudlotion, och dra till butiken.
Att du har dina gamla joggingbyxor/raggsockor/gummistövlar,,, gör inget, för ingen i butiken eller utanför, tänker göra sig besvär att utsätta dig för sexuella trakaserier..

Varför ? Jo du har blitt en tant.

Det är väl därför som jag med en stor glädje berättar, Män älskar inte kvinnor i Gummistövlar, och arbetshandskar.

Män har svårt för kvinnor som kan för mycket. Dom som får inget manligt övertag.
Jag känner en kvinna som är vacker som en dröm, men hon hittade aldrig sin älskade, Hon var utbildad snickare, och byggde sitt eget hus. Hon lever fortfarande ensam, men har barn, samlag kan en ju ha ???

Jag vet att hon är lycklig ändå,, tänk hur de kan gå..

I bland får jag för att jag är lite man,,ibland,, kan göra det mesta, fast det är tungt och skitigt. Men en bra kvinna reder sig själv.

Det har jag fått gjort i en del av mitt liv, då talar vi inte om blåsiga Hallandsvintrar,, nej, Svinkalla Norrlands-vintrar med vedeldning,strömavbrott,trasig bil, barn som ska hämtas, ingen mobiltelefon, snö snö och åter snö.

En riktig man.... Hade varit det helt perfekta..

Men som tur är orkade jag inte skrapa fram dem i snön, Insnöade män behöver inte skottas fram....

Nu va Ewa elak.. Jo men de kan man få vara,

Att bli tant är ochså lite extra keligt, eftersom man vill ligga o gosa lite längre, det finns inte så mycket som pressar på tidschemat, har man egentid så har man,, svårt att fatta eller,,  ge fan i o ringa hit före 09.00... vi behöver vila i detta hus...

Att gå o lägga sig, det gör man när man vill, hittar jag lite ny musik på datorn, så lyssnar jag, gör en macka i köket, och lyssnar vidare,ingen som skriker....kom o lägg dig Ewa,,, jo i början, men han har lärt sig,, skrik inte på mig, jag är döv i 3 dagar... Det är en fin relation, jag skriker aldrig till honom, så då får vi ett skrik-fritt hem.

Vi hamnar i harmoni, vi lever egna liv fast vi delar dem, lite stort och behöver rosas, så mycket beröm till mannen, så kan vi köra ett år till..

Att bli Tant är stort och även sorgligt.Så trösta mig när jag behöver tröstas. 
Glöm inte att älska dom som älskar dig, glöm inte att krama alla som passerar dig, kärleken är så stor, så man blir pytteliten... passa på att va mini miniliten, och ta till dig all kärlek som finns.

Jo, i natt...händer de grejer, natten och dagen är lika mörka.. men i morgon... då kommel ljuset åter, och vi får glädja oss åt, en ny vår och sommar.. kram och sov gott, från Tantewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0