Sommarvärme,solexem....

Hej Vänner !
Fåfänga jag, solexem, så klart, vistas på stranden i 2 hela dagar,,,badat i saltvatten, min kropp och skinn är antagligen inte anpassat för detta.
Men, det är skönt att få gå längs den fantastiska stranden, det är 3 km till Gullbranna/2 km till Tönnersa strand.
Men ändå en strand på 3 mil, ja ända till Båstad. Från Halmstad.
Mitt i mellan där, kan vi ta med hunden och vårat strandtält, så "Busen får skugga" Vi ligger inte på en badplats, utan ett naturreservat.... Lyxigt.... ingen glassvagn, ingen tävling i magra magar,,, bara vara..

Nåja allt är inte bara strandliv.
Jordgubbarna står o ropar Ewa,,, kom o hämta oss.
O de har jag gjort, plockat ca 20 kg....gjort saft,sylt,marmelad...
Flädern har jag redan kokat saft på.
Kantarellerna står som spön i backen.....det blev 2 liter i dag.

Nåja, Pappa skall sälja huset, har hittat en lägenhet som passar honom, i centrala Gävle.
Skall ta semester i början av september. och hoppas kunna vara till hjälp för honom.

Vemodigt, alla stora växter ville han kasta,....-Nej!!!!! mamma älskade sina växter, jag tar hem dem,,fast huset redan är fullt,,.

Det blir som ett tomt eko.

Allt går som bara igen, porslinsservisen som jag ska få, skall sedan mina barn få,,, ....
Men hoppas finnas till, så allt går bra för honom och flytten, saknar Gävle ibland.
men inte lika mycket man skulle tro. Här har jag allt, och mer därtill.
Det är mina barn, men dom är vuxna och helt själgåående, och mamma är inte lika viktig längre.

Nåja, ha en fin sommarkväll/dag.
Kram på er och se upp för solexem.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0