Dax att besöka Franka & Linda,,10 min från Visby...

Tänk att plasera sitt stora arsle och sitta i bak i hästbussen, med Jeanette och glida genom Gotland och int, veta vart hän vi far, Busen och Charlie tog resan bara så lungt, vi satt på en jysk-gästsäng och tog ett glas rött...
det skumpade på rätt regält ett tag, men, vi tog de lungt. Djuren var lugna, ps Prinsessan stod kvar i sin box på stallet...de har blitt trångt annars....
Väl framme var det som en hemlig resa... till Väskinde.  Vilken fin gård, stort stall helt nytt för 9 hästar, uthus,traktor stall, allt va bara så fint. Allt jag såg var deras, marken och ängarna tog int slut.

Det va då jag bestämde mig för att fråga "lilla Ida" om hon hade tid för en liten kantarelljakt med tant ewa ??
Nu va ju int Ida så liten som för 5 år sedan???
men att ta tantewa på en promenad runt ägorna, gick hur fint som helst, Vi tog Busen med oss,,tog inget koppel med oss... synd... vi mötte folk på vägen,,me hund..
men lyckligtvis trollade jag om min plastkasse,(som svampen skulle bo i) till ett koppel,kort men bra.
Vi gick över hagarna och in i en skog av ljung, hittade ingen kantarell, vet inte riktigt var dom står, och vad dom behöver för mark. men vi hittade Salmbär, och åt. Det visade sig att salmbär gör man sylt av och serverar till saffranspannkaka på Gotland och den är en delikatess...jag tror att salmbäret är en släkt med björnbäret, dom ser ganska lika ut, fast salmbär är lågväxande.
Vi avslutade kvällen med pasta och goda pastasåser, och mängder av röd/vitt vin.
En trevlig kväll, tack för ert fina mottagande, hoppas vi ses snart igen.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hallå där ! Nu kan jag läsa kommentarer,,,såååå bra.

2010-08-11 @ 17:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0