Dax att förbereda sig för arbete igen....

Nu är det en fin varm måndagsnatt..... och sen blir det tisdag,,, jag är ledig till torsdagsmorgon kl.07:00.
Det känns skönt att veta att min ledighet är över....det har varit en fin och varm semester, med mina klimakteriebesvär, så väntar man in hösten och stormar och 12 grader.....
Nej nu överdriver jag,,Jag väntar in björnbären som skall svartna sig, och bli så där, bara underbar,, som sylt i filen på morgonen...
Majs har jag plockat till halva Sverige..Att ha hund med sig i majsfälten är inte att rekomendera,,,han var ju kopplad, men upps, så stod där en annan hund, en svartvit lockig liten sak som var helt hörselskadad... Matten ropade men han hörde inget jag tog tag i hans koppel och ropade till matten,,,Hallllå är det din hund ?
Oj, älskade vän, han var 8 år och som jag sa,,,hörselskadad...
Busen han aldrig fatta,,vad va de,, ett garnnystan ?
Matten blev glad... o jag me..
Så var det dax att ladda för arbetet ??? Och hur gör man de ?
Efter 1 timme är man inne i samma lunk....
Jag älskar mitt arbete, är glad för varje minut.... så länge all personal kan vara lite positiv,,,vi jobbar under samma vilkor.. och  VI HAR BARA VARANDRA:::VI HAR BARA VARANDRA VI...
Tystnadsplikten: vad befinner den sig efter semestervilan... hoppas att vi slipper se personal med silvertejp över käften i höst....
Som sakt var sommaren har varit,,,mycke laga mat, och tvätta sängkläder, men..men... jag hoppas att alla dom som gästat oss, har haft de bra.
Nu ska jag nanna och förbereda mig för dom sista dagarna, sen bär det av till jobbet...
Men tänkte i min stillhet ???? Hur många skulle inte vilja ha semester och ett jobb att gå till ???
Många så klart..
Nu ser jag framemot att åka till Normandié men familjen Kulle i September,,,det behöver dom,, det behöver vi..
Saras semester med tantewa får kanske vänta på sig...
men vi har all tid i världen....Nu är hennes värld Daniel,,,och de e ju såååå braaaa.
Kram o sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0