Funderar lite i natten......

God natt !
T är i Skellefteå, på väg hem, Baltazar (Busen) och jag har haft en hel dag, plockat karljohan svamp, och några söta gulingar..han tröttnade på allt spring i skogen och föredrog att ligga kvar i bilen.....det är vad som händer när man kastrerar en hund.
I morgon skall vi i väg och plocka majs,  det är roligt, och lite exotiskt att sträva runt i fältet och välja, dom största och fetaste, till grillen och kastrullen. me like.
Det har hänt så mycke denna helg. fast igenterligen inget alls.
men två bröder och en syster har träffats, det är lite sent. men bättre sent än aldrig.
Kusinbarn har fått sett varandra i ögonen, kusinbarn som bara har varandra, när allt rasar så har dom varandra.
Släkt...blodsband.
Viktigt...
Sen finns det människor som inte anser att...det inte är viktigt.
Hur kan en kvinna anse att hon, bara hon... kan besluta att pojkungen inte har i familjen att göra ?
Jag blir så upprörd.
Jag har haft mina relationer, och alltid haft bonus ungar.
Dom är bara så underbar, saknar dem.
Denna kvinna ?? anser sig ha en hel stad och kommun som sin fristad ?
och att jag inte är välkommen dit ?
Ok.
Vi i Sverige har allemansrätten.... och jag besöker staden när jag vill och har lust.
Kvinnor som tar sin bitterhet och bearbetar sin sorg med den...kommer ingenstans i livet.
Sen att resten av familjen,,,,glor på och inget gör...
Uch, nästan lite sektbetonat.......

Vi är ju fria friska individer och väljer vårt egna liv.
Varför gör inte folk de då ?

Nåja pojkungen är vuxen och har egna barn...
Dom är så underbart full av liv.
Sen den nya lilla söta fina 4 månader,,,hon är framtiden,, må all glädje fylla hennes hjärta, må all kärlek landa och bo i henne. Och må hennes mamma att orka i stormen.

Min upprördhet har lagt sig, som en askhög,,, det finns alltid ett hopp, och att se en sådan glad,, bortglömd son,,, så kan jag bara konstatera....Det finns alllltid ett hopp om en bra framtid, där kärleken till familjen (hela) är vad som är VIKTIGAST....kram o sov gott från tantewa

Kommentarer
Postat av: Agnetha Lange

Jag håller med dig, fattar inte att folk orkar bråka och hata andra människor, man har bara ett liv lägga energi och tid på sådant är löjligt tycker jag. Stå på dig Ewa, åk vart du vill och gör vad du vill bry dig inte om dumma människor, jag tror de mår sämst själv. Kramar från Agnetha

2010-08-15 @ 09:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0