Gissa vad jag hittade......

Vi var och gästade ett par goda vänner, och tog en rejäl omväg hem,,det regnade, så va gjorde de,,gräsmattan kunde inte klippas i spöregn, och ewa ville inte gå i skogen o jaga gula kantareller, vi skulle hem och jag skulle steka strömming,,,,och göra potatismos, på egen potatis,,,det va då....jag såg något svart,,som växte efter skogsvägen,,, på "typ" hallonbuskar... JO DE VA BJÖRNBÄR....Stanna skriker jag till T... jag rusar ut ur bilen med foppatofflor och kortbyxer...
Trodde jag såg i syne... Började plocka lite, men upptäckte att jag har inte kärl i bilen till alla dessa bär...
Vi körde hem jag tog på gummistövlar packade hinkar och drog.....
Hem kom jag med 12 liter björnbär,,,och då finns det minst 50 liter kvar....
som väntar på att bli svarta....
och på mig..
Strömmingen blev stekt och potatisen kokad och körd i potatispressen, sen var det bara att avnjuta en god och hälsosam middag.
När man plockar björnbär bör man tänka på att buskarna har taggar som vill skydda bären.....
det blir några ....aj,,fan,,,aj,,,jävlar,,,hur fan ska jag nu komma loss,,,,,
men med lite eftertanke, så får inte habegäret styra, utan förnuftet....
Det går inte att gå in där ???? Jo för att då sticker du sönder armar och ben... men jag har väl för stort habegär,
så jag lämnade mitt förnuft hemma även denna gång...
men fick i alla fall en rejäl omgång...med bär, som vilar sig i frysen i påsar och väntar på att få bli sylt...
Jag vill inte blanda i kemikalier,,för att ha fina burkar på lager.. tack gode gud för frysboxen...
Dax att inta kuddläge,,kram därute,,och se upp i björnbärssnåret...man vet aldrig vad som händer i denna taggiga miljö...kram från tantewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0