Mama il divo....

Jag har haft en fin eftermiddag, med allt som man ska en fredagseftermiddag lite dammsugning, en tvättmaskin som ska hängas en som ska tvättas.. lite stopp i vasken i köket...plupp plupp.. fick till de me..
Lagat kungligt i kväll entrecoté och pommes i nya fritösen,,, kaffe och pannakotte= vet att de inte stavas så,,, och skiter i vilket,,,en vaniljcreme som är väl kyld....skall väl vara lite italienskt ??? hittade inte en enda italienare i min desse´´r...t   men hade fin god björnbärsylt att smycka den italienska gudomligheten med,, undrar vem som smakade bäst===== björnbären,, så klart.
Det var under middagen jag kom i håg skivan och texten jag skrev till min mamma,,hon låg med hörlurar och lyssnade om och om igen....pappa sa ???varför lyssnar hon på samma låt hela tiden och ber mig trycka på replay..
Jag översatt texten på svenska.och skickade den med skivan.. hon låg och läste och lyssnade,,, fulla av morfin och i sitt eget unerversum..
Så när jag satt och åt...slog det mig,,dax att lyssna på den musik mamma avslutade livet med.
Ta tag i livet, andas och lev. tyck inte synd om dig..utan bygg,,bygg,, bygg,,stäng dörrar och gå framåt..
Det e de jag gör går framåt, men måste blicka bakåt och fundera...det är därför vi ha hjärnan..att undra med...
Så får du tid,,, och älskar din mamma... lyssna på mama,, med il divo... den är så påtaglig...så hudnära..
Saknar mamma, tänk på de ni som har mammor att älska,,
kram o sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0