Semester helg på Gotland

Det var första gången vår hund fick en sån resa som hundar borde få göra....
Vi åkte nattfärjan på torsdagen mot fredagen, så hunden fick va kvar i hästbussen, sessan stog snällt o åkte i transporten,knaprade sitt hö o va allmänt happy, men Busen allias "Baltazar" tyckte livet va skit, han satt vid ratten och skakade i 3 timmar....
Väl framme så kopplade han av, och vi hade sån tur att vi hamnade i Stall Fyrklövern,,som ligger mittemot Stall Globen,,,det va mellan dom stallarna vi förlovade oss för 5 år sedan...
Att bo i en hästbuss, går jättebra,, de va 24 grader varmt ute, men fuktigt,,klart de e ju vatten runt hela ön...
Vi sov som smågrisar,,,,sessan, såg vi hela tiden, hon fick boxen,,med utsikt mot banan, och vi 100% insyn på henne..kunde int bli bättre,, Vi fick tillgång till Pentry o Toa, allt var bara så bra.
Fredagen den stora startdagen, så stannade vi på stallbacken, jag solade fläsket och hjälpte till med hästen.
Men gud va med folk som kom på denna travkväll...sitter man och bor på stallbacken så har man inte översikt på platserna,,Hela Gotland hade samlat sig för att se Commander och alla andra elithästar,,samt kuskar.
Jag o "fisken" Ronnys fästmö Jeanette vi drack rödvin och latjjade med hundarna, en söt liten chichi vavva,(stavade fel) dom lekte o va lösa på stallbacken, vi va bara så nöjd,,,sen va de dax för Trotting Princess,,jag fick startångest och bodde e tag på toa, hade en puls som fick döva att höra..
Hon skötte sig , med nr 14 och ändå kommer nr 6 ,,,deee e braa för mi... 6.000:- och en frisk och allert häst kommer in ,,,,Starta henne igen säger Daniel Olsson, hon är vass nu...
Så vi har lusläst propparna för henne....
Fredagskvällen slutade med en kanonfest nere i småbåtshamnen på hamnkrogen 5,, alla va där,,som har med trav att göra, jag va hungrig och trött, så vi lämnade stället, och drog till Max,,med hjälp av en jättego Gotlänsk människa, som körde oss,,hit o dit,,, komma han hit till Halmstad, ska jag köra han runt länet,,,jag lovar...hur gott är inte de efter en krogrunda med bara vätska...
Väl hemma så, lade man sig med en jättelycklig hund och en avslappnade häst och en jätte trött T..
för att planera dagen lördag....Vi skulle få träffa Franka/Linda/o lilla söta Ida,,,som desvärre inte,,, va en liten unge längre,,utan en jättefin tonåring(nästan)..färdig kvinna...Gud så tiden går,,,,
Vi skulle gästa dem på lördagen, så klart man va nyfiken,,,på nya gården, alla hästar,,,
Underbara människor,,,
Jo,,,,är du rädd om din hund,,,lämna den inte utan uppsikt,,jag har kunnat sålt lille Charlie för en 15-20.00:-
Och min egen för samma,,,eller att ......tjuven tagit dem,,,så jeanette o ja, vi gick int en meter utan våra småhundar,,,Folk som äger mycke hästar och har mycke pengar, tror att allt är till salu....
men så är inte fallet,,,En ville köpa Princessan,, sig ett pris, jag tar henne direkt ???? ok... skulle inte tro de... så mye pengar finns inte,,,hon har kostat och kostar, men hasat in over 300.000:- de e en sån fin häst om hon håller sig frisk, så kan de bli några till pengar...
dax att sova, och berättar mer om lördagen,,, när Ida o Jag och "busen" går på kantarelljakt i Gotlands skogar...
sov gott så länge kram därute..
från en trött trantewa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0