Slappa en hel dag,,,,förutom att...

Idag har jag slappat hela dagen, vi har haft sol och varmt, men passade på att städa ur hästbussen, vill ha den ren när vi kör tll Gotland i morgon, Sessan ska åka snyggt och prydligt.
Det tog ett par timmar men nu är den helt fräch invändigt.
Så klart blir den full av piss/skit igen, men det mockar vi bara ur, allt annat i bussen håller sig nog rent en längre tid. typ väggar och tak och fönster....hyllor och foderhyllor...
Ts Son och barn tog en dagstur till äventyrslandet här i halmstad, pojkarna behöver stimulans med mycke lek och bad. men lilla Wilma hon ligger tryggt i barnvagnen, mamma Emma får en skön avslappnande dag.
Jag ska fixa lite mat till dom kommer hem,,Igår var vi nere vid havet och jag grillade vildsvinspett. det gick åt, alla va superhungrig.
Pojkarna som annars är lite si o så med mat, tog för sig och åt upp allt,, sjön suger...
Havet suger väl mera då kan jag tro.
Jag hoppas att dom haft en bra tid här, Nästa utflykt blir legoland,,,det kommer nog att uppskattas.
Nu ska jag vattna i mitt fina orangeri, sen blir det dax att snickra i hop en mustig kantarellsås.
kram därute, håll tummen för sessan på fredag....100.000 i första pris...kommer hon 4-6 är jag nöjd..
Hennes blodprov var helt ok, det känns skönt att veta att man har en frisk häst med sig till Visby.
kram från tantewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0