Det var inte i går....

Tiden  rusar,,har haft data haveri,,virus,, men nu är allt som de ska och lite bättre, jag har semester och festernas fest blev bara så bra. Jag kände mig vacker,och det räcker i all enkelhet, åt lite pilgrimsmusslor och kalvkannapé.
en enorm middag med kött och gott vin. och mycke trevligt sällskap.
Sitter i mitt enorma orangeri,,,det växer så man blir orolig,,,vindruvorna har fått sin spalje uppsatt....i taket...
tomater gurka och physalis växer sig större.
Jag har fått en hyresgäst,,,,,på fyra ben, och är en söt liten mörkbrun padda,,,jag tar ut henne varje kväll, och på morgonen är hon i sin lilla grop under ett physalisplad.
Hon bor här, det får hon göra.
Hon tar sig in i ett litet obetydligt hål mellan fasaden och utbyggnaden, klippsk liten sak.
jag skall måla lite innan nattens mörker faller på, men nu är jag uppdaterad igen, det känns skönt, så håll koll,,
det händer alltid något i tantewas blogg...ps jag har plockat kantareller i dag, ca 2 liter. men fick på köpet ett tiotal myggbett och 2 elaka bromsbett...gör inget,,,
jag bjuder på de. kram därute, jooo...som sakt,,,de e gott med lite ledighet nu,,,
tror faktiskt att jag behöver de.
kram. tantewa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0