Funderar.... starkt på va kom flugorna ifrån...

Jag funderar starkt på vad dom kommmer ifrån ??? så klart jag vet att dom lever av våra hästars skit...
men varför kommer dom i hysterskt stora flockar ?
Vädret, kläckningen, tvingar T till dyngan och strö kalk...Han förstår inte varför,, dom får svårigheter att flyga med kalk på vingarna,,
Hoppas att dom stannar där...
har haft en fin dag på stranden, engångsgrillen ville inte fungera så vi åt vårt kött när vi kom hem.
Det gick vågor,,höga,,, det blåste duktigt, men vi har tur inga manetrar ännu...
Baltazar blev klippt,,men han hatar ljudet av klipparen, han blev glad när batteriet tog slut.
Har tagit del av dagen nyheter,  en ung familj miste livet i Piteå,,
ett barn överlevde ???till vadå, utan mamma o pappa ?
Trafiken är farlig,livet är ännu farligare, håll dig i skinnet och inne.
jag sörjer med dem som sörjer.
Tänk på de, att alla vi har runt om oss,,, är inte självklara, inte du inte jag.
Inte heller vänner som inte är vänner längre... Livet är så skört.
Älskade en vän förut, han bara försvann, som du blåste ut ett ljus.
Jag undrar varför ?
Ingen visste om våran heta romans, jag flög på moln, kände en så oerhörd trygghet, fick beskedet... och klarhet i varför han inte svarade på mina sms...
Fick ingen chans till att sörja, men hans dotter vet med mig, hon finns och kontaktar mig i bland, det känns bra.
jag vet hur det är ...att tappa...bort..
Lyckligtvis dyker det upp en ny man,,,när man är ensam...
Så nu finns jag här med min kära T.
Han kan inte spika, inte sätta gångjärn åt rätt håll,,men han försöker...
Han är en klippa,,,och det är fint. Att ha en man som älskar en alla dagar.....
Mina barn, som är så vuxna och full av egnaliv...där mamma inte är lika viktig mer...
Jag älskar dem, och saknar dom.
Mina barn....O min Gud dom blev fler än jag tänkt...
1-2-3-4-5-6-7-8......har jag haft under mina vingar... utan att föda dem...Alla är vuxna idag,,,

Mina systerdöttrar har varit viktiga....extra... dom är 3 det känns fint att veta att jag fått se dem bli
vuxna, duktiga konsträrliga, ekonomiska, affärschefer,,,
Nåja,,, min vingar har kanske räckt till för fler "små dunungar" men man har väl en begränsning...
Jag saknar inte tiden, man blir lat och bekväm,, men det känns så bra att veta att kärleken är så äkta. Många har jag mött, i olika situtioner, men oäkta människor träffar man varje dag, det gäller att lägga dem på komposten direkt.
Men kan sörja att jag vet att vänner jag tycker om pratar skit om mig... men jag vet,,dom får flytta till komposten..
Men sörjer de..
Kanske ren avundsjuka eller okunskap,,vet inte...
Nåja nu har jag funderat färdigt, och skall inta ryggläge,,de e höööög tid för sömn....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0