Gudars skymning,,så med gula svampar....

I dag fick jag en möjlighet att gå i totalt spöregn, med en blöt hund...varför inte passa på o glo efter lite gula kantareller,,,Väntat länge på regnet, allt var totalt uttorkat... jag med, det va rent ut sakt underbart att få bli s där dyngblöt,,,Tänk va svamparna växer nu... och alla grodbarn får mer vätska...hagarna ser ut som att vi behöver byta ut våra travhästar till fisk i stället... eller sjöhästar..
Sessan vilar i stallet, dom andra har fina skydd att gå in under.
Sessan skall till Gotland till helgen,, jag följer nog med.
Jag fick in V65 i kväll, med lite 5 or så fick jag 557:-....ok, men satsade 48:- så det blev en bra vinst.
men tänk om det blivit fler nollor,,men det är som uträknat,, att dom nollorna är inte till för mig, jag får vara tacksam för det jag får, och de e jag.
T, är i Bollnäs,,,va inte T. Qvick därifrån,,, nåja han kommer hem på söndag, skönt men ändå tomt.
Jag får en massa egentid. målar lite tånaglar, lyssnar på musik, tar lite vin, en god cigarett.
skriver lite, spankulerar i vårt torp och mår bara allmänt braaaa.
har rensat gulingarna och dom har fått flyttat till frysen, en del blev 2 varma smörgåsar, smakar så gott med kantarellstuvning..
Ser framemot att åka till Gävle och besöka alla dom som hör till mig...
besöker dotter på väg dit....
Ser framemot så mycke....det är så viktigt att stanna i nuet och inte framåt,,,jag har de bra nu och ser med glädje hur bra jag har de,,,nu ska jag ta ett bloss, och sedan jaga små grodbarn, och släppa ut dem från mitt fantastiska orangeri...sen dax att natt kissa doggen,,kraaaam från tantewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0