Semester......från vadå ????

Äntligen semester,,,,ingen ringklocka,ingen matlåda,,,inga arbetskamrater,,inga telesamtal om mer jobb och fler personal sjuka,,,,bara jag,,,jag,jag,jag,,,och Tommy.........Dom första gästerna kom i går efter 100 mils resa,
Paul Brenda och lilla Bran, en 6 årig pojke, som försöker prata Hollänska med mig,,förstår inte allt, men han försöker ,,,men når inte alltid fram...I går kväll bjöd jag på Vildsvinsfilé, och lilla Bran fick 1 svensk krona för varje död fluga han slog i hjäl,,,vi har miljoner,som tur va,,,blev han trött efter 50:-.... Vi har haft en enorm kläckning av dessa avskyvärda varelser,dom kryper in på mitt fina orangeri, och jag har en smällare i högra handen och ett glas merlot i vänstra....stressigt med semester...Efter en god middag så åt vi så klart jordgubbar och vaniljglass....
idag har det varit Guidning runt Halland kollat per Gessles hus och Tylösand, travbanan och Commander Crown.
Nu är Tommy och familjen Belgien i Göteborg och glor på trav på Åby,,,o jag har min egentid, som består av jakt på flugor... Skall skicka Tommy till lantmännen i morgon och köpa en gasoldriven insektsdödare för ca 6-8.000:-
samt att fixa riktiga flugdörrar till mitt orangeri.
I dag blev det och en kläckning av grod-baby...hela trädgårdens gräsytor var täck av hysteriskt hoppande babys,,,in i mitt paradis ochså.....me dont like....
jag plockade upp dem och tog ut dem, men dom klättrade hysteriskt på nätet och ville in igen...dumma smågrodor,,,men ochså lite smart,,,,skatorna blev blåsta på den lunchen...
Det har letat sig in en igelkotte,,han har bott bakom mina physalis,,,men lyckligtvis gick han ut av sig själv....Välkommen till Zoo i Halmstad....Flugorna är så desperata efter sex så dom parar sig med döda flugor.....
Flugnekrofobiska animaler....inte tycka om.....hatar dom...
Nåja,,,,Ha en bra sommar där ute,,kram på er,,,ser framemot mer regn och mass0r av kantareller........kram från tant ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0