En baby svala har ramlat ut ur boet,ner i Trotting Princess box.....

Hej !
Har försökt med en animalisk räddning,,,,Stora stegen,och plasthandskar,,,flyttade upp den lilla vettskrämda svalan,till en träbalk ovanför boxen,,det är ytterligare 10 meter till boet ?????
Men det verkar som mamma o pappa Svala matar den lilla krabaten ändå,,,har stängt alla dörrar för katterna,,dom har faktiskt Whiskas inne......Vi får hålla tummen för lilla svalis,,,I värsta fall får vi ta jättestegen i morgon och försöka lägga den lilla rackaren i sitt bo,,om det fungerar....
Annars vet inte jag, räddningtjänsten åker väl knappast ut för en liten svalbaby ?????
Underbar kväll,varmt som i h-vete i mitt orangeri,,,växterna växer hysteriskt..
En glädlande nyhet.....
Mina pumpor växer som hejsan ute på friland,,,
Snart dax att psyka sig till starten, hon står just nu i 9 gr pengarna,,,,
men hon verkade lugn o harmonisk när vi lastade,,hon vände sig om och tittade på svalbabisen,innan hon gick ut,,,det blev hennes nyaste kompis...
Dax att starta grillen,,,och ta ett glas kallt....
när katten är borta dansar.....älskar att ha en frikväll, med mig själv och hunden,,,som jag nyss klippt,,,han blev jättefin,och trivs i kort-kort på sommaren.

ha de så bra därute,,,
Fortsättning följer....... kram från tant ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0