Hagelskurar,och åska i modemet.....Pumpa max 496 kg

Hej !!!!!
Sitter och försöker förstå, vad var det som hände i går,,,,igentligen....
Jag känner en inre oro för att det ska bli åska,,,min älskling talar då om att jag inte ska oroa mig....
jag oroar mig....påminner igen, och ber honom gå in och dra ur modemen och routern och tv-boxen.
han stirrar oförstående och tycker att jag överdriver,,,lite svart på himmelen,,,
Jag ber honom en gång till, med kommentaren, det är ditt ansvar om åskan tar hela vårt datasystem, och tvn....
Inga problem, så klart jag gör, det är lungt GUMMMMMAN
Det är då allt smäller....Det blixtrade i köket som en nyårsraket ur elkontakterna,
Allt blev svart.
Min sambo tittar på mig som en blind som fått synen åter....
Helvete Ewa, Modemet....
Det var inte bara modemet,,utan allt,,,,
Idag sitter nya kontakter,nytt modem,router, tv-boxen är lånad,,, sån tur, då kan jag se på tv....
Blir så trött.....
Han erkände själv att jag ska lyssna på dig,,,,och inte vara så trångsynt,,,det blir bara såååå jävla dyrt.
Så va va de ja sa ???
Du är skapad med öron för att lyssna,,men lyssnar det gör du inte,,,nja lyssnar kanske, men du skickar inte upp budskapet lite högra,,,som till din hjärna,ok,,,så trött man blir....
Satt halva natten för att rädda min hårddisk med alla bilder och dokument, helt jävla i onödan....
Onödan och onödan,,,Den som spar han har...

Lite bra i allt detta är våran privata datatekniker,,,Han kommer och försöker lösa alla problem,,,Vilket han gjorde
med lite nya inköp etc etc, men med sig hade han pumpafrön :Atlanic Giant....till mig,,,dom har nysatta, och kan bli upp till max 496 kg,,,jag är lycklig om mina 5 frön får pumpor.... men med lite hästgödsel och fet kompostjord,,,så borde de bli nåt... kram o hej från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0