Snart midsommar....

Hej !
Några av mina arbetskompisar har gått hem från jobbet i dag,,,med 4 veckor ledighet framför sig,,,jag vill inte säga att jag är avundsjuk, jag får min semester när dom kommer tillbaks. Snart är det midsommar...Och vi har inte haft någon sommarvärme alls.Det blåser isvindar från havet.. Kanske att helgen blir lite varmare, Undrar hur det blir med V75,i morgon,,Med tanke på att Vicke valde att gifta sig just den dagen,,tur att man har internet och atg.se Kanske man kunde ringa henne och be henne gifta sig på förmiddagen ??? så hinner man me o se allt...
Jo tappade tråden,,,men hittade den igen,,,jag ser framemot min sommarsemester, men det är min resa till Gävle som jag ser framemot mest,,,sista semesterveckan,,,kantarellerna står som gula älsklingar och väntar på mig i Oslättforsskogen,,UNDERBART....Sen när svampen är i frysen,,,,åker min älskade systerdotter och jag på en efterlängtad semesterresa till (kanske)Turkiet, för att sola o bada, och bara umgås och skratta. är det inte varmt där så drar vi dit värmen är,,,,kosta vad de vill....men jag ser framemot att få den ledigheten...Semester hemma är ingen semester,,,Bygdegården och gäster......Tvätta sängkläder och fixa mat,,,,,Lata dagar utan måsten sökes....Mina barn vill jag ha hos mig så klart,så mycket de går,, men dom jobbar och har sitt.
Nu var det dax att börja psyka sig för starten i kväll,,Tinar räkor, och kyler vitt vin,, det blir kvällen middag...
Håll tummen där ute,,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0