Att glida hemmåt....

Vi tog vårt pick o pack, tackade och drog norrut...
Sorgligt att lämna Frankrike, och sedan passera alla dessa tråkiga betongvägar genom Tyskland.
varje skarv,,, ropade Jude död.Jude död.
Vi letade upp en Camping i Holland,,,kunde inte bli bättre, en dal full av äppelodlingar..har sett mye äpplen, men aldrig på kvist tillsammans... kilometer på kilometer...
Vi kokade potatis och öppnade våra surströmmingsburkar, en god surströmmingsklämma, sen blev man bara sååååå trött.

Folket trodde vi gjort i byxan,,
men de bjöd vi på.

Lite Yatzy,, sen dax att nanna igen.

Vi vaknade tidigt, alla ville hem... (varför)
Busen blev biten av en geting, som lyckats följa med i hans pläd, som jag vädrade...
I baken....
han reagerade lyckligtvis inte så allvarligt. Jag skall alllltid ha Betapred med,,i falllll...
Men han var nedstämd och dreglade och hans körtlar
 svällde oroväckande,,, men upps, sen blev han en helt vanlig hund igen,,tack o lov.

Tommy körde och vi tuggade oss genom Tyskland,,
Och det va dax för sista natten med gänget...
En lugn avslutning, men god mat . Vi körde en stor fet oxfilé i stekpannan i Husbilen, som vi köpte i Paris
kan stava fel schateu ====breang...och lite kokt potatis och lite kantarellsås... hemmaplockad....
Så gottttt..

Sen dax för lite kaffe och en avslutande Yatzy...
Sen dax att ropa in John Blund...snark snark.

Att resa är alltid så fantastiskt upphetsande,, att resa åter,, kan vara fantastiskt, men på nå vis,,, ville jag va kvar i FRANKRIKE..men älskar mitt hem och mina djur,så det är första gången jag inte riktigt längtade,,hem..
Men jag har alla de mina här, så..mee love..
Ta tag i varje sekund, dom är dyrbar,,minuterna.. kram från tant ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0