En Gärdsmyg i glashuset... o en jätteråtta i stallet...

Hej !
Man blir så tröttt...hur mycke djur ska besöka oss ???
En liten fågelrackare som heter Gärdsmyg sitter i min gurkplanta ???
En jätteråtta äter sönder allt i stallet????
En grå katt med vit haklapp äter upp mina katters mat i källaren ???


Nåja, jag är djurvän..så vi får lösa lite problem i morgon när ljuset kommer åter.
Nu är det kolsvart...ute..

Vi har varit på cykelfest i helgen,
Det va jättekul, kanske lite för mycket god mat och god alkohol,,, jag dansade som på 80-talet,, glömde bort att jag blitt tant..
men gud så kul...
men vägen hem vart som ett svart snöre att cykla på,,, jag fick leda cykeln,, annars har den hamnat på skoten och jag på akuten... kunde inte cykla rakt fram...har vittne,, Anne stackars Anne,, hon skrattade sig fördärvad av min kordination som var helt utslagen...

Nåja, sen utflykten på sönd förmiddag,, var bakfull och ville vara ensam med min farbror ågren... så jag tog tillflykt= skogen.... o va fan hittade jag där förutom några karljohan och kantareller..

Jo en gömma med dator/tv/ en säck med andra grejer...
Ringde farbror Blå (Polisen) dom drog o hämtade... så jag är en uppriktig och ärlig person.
Har väl velat haft ett svart tangentbord till min dator,,, men samvetet sa==== den tillhör någon annan..
Så ditt o mitt kan jag dela på...

Sen har T s Son gästat oss i helgen med söta fröken Nomi och stora duktiga Natanael..
Tänk så ungar växer fort,, den lilla fröken var bara så underbar, men ville inte krama o pussa, åt sista kåvepeninen för svinkoppor....

Det sket sig i blå skåpet för Trotting Princess... hon galopperade..igen.. vet inte vad som är fel ?
Skall kolla upp henne på Torsdag hos veterinären.
Jag misstänker hennes brunst... ställde in en valack i hennes hage,, det kostar på att hetsa upp sig...tydligen...

Vi har bestämt att köpa lillebror,,,ochså efter Scarlet Night. han blir dyr som synden.. men vi kommer att vara fler delägare, så flerdubbelt nöje. Han kommer att bara kosta de första året,, sen får vi be om nåd hos någon däruppe,, att han hjälper oss med pensionen...

Min hund försvann idag.. Nåja han följde Nisse när han körde sin häst upp på åsen,, sen försvann han från Nisse...
Och Baltazar var borta... Oftast hittar han hem, men vi har rovfåglar som behöver mat, Örnar stora som Jas-plan...Vi har stadsbor som plockar upp animaler efter vägen och lämnar till Farbror blå,, eller tar hem äter upp dem eller säljer dem på blocket....
Jag fik panik, och blev tok-agresiv mot min älskade T.
Ska de vara så jävla svårt att ha hunden kopplad när folk kör i väg med hästarna från gården ?????
Nåja,,,han kommer när jag visslar i visselpipan,, men efter 20 min visslande, så såg jag en jättelycklig hund komma rusande på en grusväg,,mot mig, han blev lika lycklig som jag,,
Hans rymmning blev på en mil....
Han är en trött hund i kväll.
Fan jag älskar ju honom, Dumma gubbar... ska han dö ska han dö en vanlig död,, inte för att T, är slarvig...

Nåja, dax att sova, ledig i morgon, och det blir total sanering av gammalt skräp i stallet...
T. har lovat att köra in allt till stan och slänga.
Tjohej, det bedyder att vi får en massa plats i stallet...o   inne...

Kram därute...
ta väl hand om varandra och alla andra som behöver tas om hand...
Sov gott
tantewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0