SEMESTER...

Semester, så där på riktigt....
Ingen klocka, bara ett mål... Taizé och vackra staden Cluny...
Peter och Karin kom på sönd kväll,,,Valet var avslutat men inte i hopräknat,, jag lämnade lokalen, och gav kollegan en nyckel.
Vi sov första natten i Norra Tyskland, 2:a i Södra Tyskland Baden Baden, Sen var vi i France och vi kom till Cluny på tisdags-eftermiddagen,,,Staden såg likadan ut, så klart de har den gjort i flera hundra år, men mina stora hästar utan svansar såg jag inte när vi kom dit,,, men efter en promenad med Busen,,, så stod dom där,,,
Det var 12 år sedan jag va där så.... dom kan ju ha gått ur tiden...
Hagen var lite flyttad för lite toaletter och stallar till Clunys största framgång avel på lippizanare...
Araber och hästar med stora blå ögon,,, mycke har man sett.... men det är hästarnas mecka...
(Vi plaserade husbilen på lite över 7 meter) utanför en träningsbana, och gick till Centrum för en öl/vin.
Vi gick till café de Paris,,,har varit där förut, det var finare toaletter och lite omgjort inomhus, annars dö-go personal, dom gav Busen (Baltazar)vatten och lite snacks. Vi satt ute och kvällen var underbart skön.
På morgon skulle vi upp till berget och besöka Taizé. Dt va 30 gr varmt, tommy hittade en hässko när han rastade Baltazar,,och skulle köpa lite bröd...och den har suttit på en av hästarna utan svans,,, en 10-12:a jätttte sko.
Hysteriska jag blev så glad så jag grät...

Upps de va en stortävling, bedömningar av utseenden och på banan så, de blev trångt med oss där...
men så mye vackra hästar och trevliga hästfolk har jag aldrig träffats samma dag... O då stod vi o störde.... men de visste inte vi så klart...

Taizé,, såg likadant ut, fast lite större, dom bygger ut hela tiden med nya baracker, för gäster.
Tommy Karin o Peter blev djupt inponerade av detta projekt...
Jag köpte mina nya vinkalkar, samt ett vykort till en väninna i Stockholm.
sen va jag happy... tog en pilsner i solstolen bakom husbilen medans Tommy o peter gick på middagsgudstjänst..
det va för varmt att lämna baltazar i husbilen, han låg under...i skuggan. karin o jag hade de bra...
I solen.

Sen fick vi tillgång att tvätta oss, helt gratis,, så det blev en dusch men lite ljummet vatten,,,skönt i värmen.
jag lämnade 10Euro som tack...

Vi tog vägen över berget till Cormantere,, och handlade lite vin och likör .
Sen va det Slottet i Fontanblué som gällde....

Fortsättning följer....
Hur är det att gå i Farbror nappes fotspår ????
Jo behagligt och lite överväldigt...
kram tantewa.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0