PÅSK......Hare/Kyckling/Tupp/Godis....

Glad Påsk...Med en dialog av Tro/Misstanksamhet.

Visst ska vi va glad i påsk, vi har fått lite extra ledigt, våren står för dörren, men här blev den till sommar,
20-22 gr varmt.

Jag har och fortsätter att jobba denna helg,
Fick en påskpuss av min älskade T, men får en puss som oftast,
så nu funderar jag lite på hur det är ställt med kunskapen av varför vi firar Påsk.

Jo alla vet att det är att hedra påskharen som släpper och gömmer ägg med godis...
Nja, kanske inte riktigt sant.

Killen Jesus hängde man på korset, för att han påstod sig vara lite märkvärdigare än dom andra som fick korsfästas. (typ Försäkringskassan i dag.) Du-Du-& Du är frisk du-du & du är ännu friskare, men du kan vi korsfästa, eller anmäla på arbetsförmedlingen. Dax att jobba, fast du är halv-invalid...

Hörde en story om en man som fick prostata canser och strålades på måndagarna, var därför trött och nedsatt,,till onsdagen ansåg försäkringskassan.... så han skulle jobba torsdag och fredag,, så han fick enbart 1/2 sjukersättning,, ???

Snart ska man kanske vara helt död. Innan man får ersättning från SVERIGES TRYGGASTE SJUKFÖRSÄKRING.
Som finns p.g-av alla oss som betalat skatt..
Är man inte sjuk, så blir man...


Uch nu blev de fel.
Kan det vara samma folk som sitter och bedömmer korsfästelsen som bedömmer på Försäkringskassan ?
Lite efterforskning och stamtavlor sökes.....

Påsken är en glädjens högtid.
Där döden påvisar allt levande.

För hur vi än sörjer någon som lämnat oss, så lever livet för fullt ändå.
Kan kännas orättvist, men livet är en del av döden, det gäller bara att ta till sig tanken och smaka på orden.

För när du och jag slutar leva, så är allt som vanligt, inte mycket förändras, vi är en del i världens längsta livskedja,länken släpper men,,,minnet och tanken ersätter länken..

Därför skriver jag.
Därför är jag.
Saknar och älskar de mina.

Men påsken, den kommer, år efter år, En del firar för att Jesus uppstod, en del för att våren kommer, en del för att det är rea på godis.

Glad påsk önskar jag alla.

från en trött tantewa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0