Att sortera saker från en Moders liv.

Hej Älskade vänner !
I bland är livet så fruktansvärt motbjudande,fast man har semester, och får tillfälle att träffa dom man älskar.
Inte alla står där med öppna armar, för dom man älskade som mest, är död och redan förmultnad till jord, eller och så gömd bakom lögner.
Men jag är tacksam, men ändå låg av att plocka i mammas saker, ska jag kasta eller behålla, ??? min peugeot kommer att var till bredden fylld av saker,när jag kör söderut mot halland.
Allt jag packat har varit jobbigt, Allt jag kommer att packa upp, kommer att vara ännu jobbigare.
Men jag får vara glad att ha haft en mamma, alla har inte haft det.
Jag har en pappa i livet, det är jag evigt tacksam för, och ber till han där uppe att han kommer att trivas i sitt nya boende.
En era är slut, en ny tar vid.

De mina är alltid hos mig.

Det känns tryggt.

Jag vet att min partner saknar mig, han ringer fler gånger än normalt, så är det när kossan lämnat båset.
Men Just Nu har jag semester och försöker av hjärtat hinna besöka alla som älskar mig, och som jag älskar, men hinner tråkigt nog inte de.
Nej....jag har väl kunnat avstå skogsbesöken,,,, !!! Eller bjudit in mina vänner på en skogs-vända.
Nu är de så att jag vill se alla mina jättekantarellställen, känna doften av just den platsen, så jag är kanske SKOGSTOKIG... Då står jag för de...

Varför åkte jag till Gävle på min semester ?
Jo för att hjälpa pappa med mammas saker.
Samt att träffa mina barn.

Så när jag känner mig färdig på Töregatan...
Då kommer jag att göra blixtvisiter hos folket som jag inte hunnit till.
Men på Fredagkväll kl 19.00  den 2/9 så är du kvinna och vill umgås eller bara säga hej....
Så Välkommen, Ring innan eller skicka ett meddelande på mail, [email protected]

Så där dax att tacka vissa i min omgivning för en extra trevnad,,, Moa= en katt på 17 år som har lärt sig acceptera en hund, "Busen"som inte vill henne något ont.
Roberth för sin gästfrihet i Gula Villan.
Karin,"jaktkompis i svampskogen" och som med glädje står ut med en hårig hund och en snarkande ewa.

Kram därute,,
tantewa  eller tant-gul.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0