Mina barn, mina kopior.

Hej igen !
Hade ett långt och stressigt samtal med min dotter, som alltid är hon fullt upptagen,,, vad kommer den tesen i från ?
En mamma som hade allt för många saker på g.

Visst, äpplet faller sällan långt från ......äppelträdet.

Funder på de mina som barn,
Roberth som var den som först sa mamma, pappa sen...jälar... = jävlar.
Spisen var inte barnsäker, och jag blev rädd när han kom i 100 km/tim med gåstolen,
Nyss bakat, och ugnen var varm,, Jävlar skrek ja, och Nej= Inte röra.
Så spisen blev jälar... så blev de.

Han samlade sig saker att skruva sönder, rummet var ett enda tekniskt kaos, allt skulle sparas...
Roberth skruvade i sär.. men satt sedan i hop.. med andra delar... Autodiakt... stavade säkert fel...
En människa som ser,,, lagrar i hjärnan, och sätter i hop..
Allt va ett enda lagande, samlande,, funderande, och utvecklande av, det som fanns att skruva på.

Roberth är den i dag, och lever på det.
Inte radioapparater, utan större maskiner.

Hulda min, hon va inte så pratglad, utan uttryckte sig med att ljuda, fick lära mig att förstå vissa ljud, betydde vissa saker, men mamma ,pappa, isse,=katt, sen va hon tyst.

En period blev jag orolig att hon inte va talför...
sen kom orden, hon satt i sin hoppgunga i köket, och glodde tomt framför sig.

Jag pratade som vanligt, och hon log och såg allmänt lycklig ut, men svarade inte.
jag kände att jag började bli desperat, = prata unge...

Några dagar senare, utan en enda bokstav, säger hon - titta mamma kisse.
Sådärja.

Sen, fick jag den mest pratande unge i Gästrikland, hon pratade utan uppehåll, ingen förstod va hon sa, men hon pratade. Elak, den elakaste bland elakaste, blev hon när man inte fattade, så rött hår, kan va surt, men jag tror inte alls på de, hon försökte bara bli förstådd.

Jag ber till alla Gudar som finns att hon är förstådd i dag.
Sen vet jag, att hon krigar sig till att bli förstådd. Det som ligger i hennes natur,, ochså genetiskt från mamman.

Pratar jag ?
Jo så klart, älskar att prata...sen om någon lyssnar ? kloka ord kan hamna rätt, vem vet.

Att bli förstådd ? inte missförstådd ? att vara , att tala om ? jag bjuder på de, Vi lever i en sådan värld, så kan jag bistå med lite glädje, så ta emot.

Mina barn har under deras uppväxt, fått konkurrera med andras barn.
men som det ser ut i dag, har dom växt till sig, och blivit vuxna, och kärleksfulla.

Jag får kanske be om ursäkt, om jag inte alltid räckt till, men o andra sidan, vet de mina att jag älskar dom.
och skulle inte för mitt liv inte lämna dem, om dom behöver mig.

Andras Barn,, finns alltid i mitt hjärta, Dom är och kommer alltid att vara "mina" ungar.

Många barn under mina vingar blev de,,,
Ankmamma är kanske rätta ordet...
nåja.

Mina barn: Roberth & Hulda är och förblir mina kopior.
De är jag riktigt nöjd med.

Sov gott därute, jag jobbar sista dagen i morgon inför en semester period på 14 dagar,
som jag ska...terra mina ungar i Gävle...
Umgåspåriktigtmedmammamuuuuu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0