Jul-Rus

Inte i detta hem.
Tomten får gärna traska förbi vårat hus i julnatten, jag har det jag behöver.
Julskinkan får ligga kvar i butiken kyl,,, du kan köpa den sedan av felix,,pytt i panna....
Jag ska inte äta en enda skinkskiva.
Jag vet att det låter knepigt.
Men är inte skinkan en tradition ?
Skulle man kunna utvecklas och inse att det inte är så bra med fasta traditioner,, fråga Adolf...

Fan vi är vuxna, kan tänka, vi kan överleva !! Utan detta stackars grisarsel.

Jo jag vet, jag har lite extra av det som inte alla andra har.. En älg..Lite råddjur..Vildsvin..

Ska jag äta kött, gör jag det från fria djur..

Lite extra, nej, skulle jag inte köpa detta. åt jag potatis....

är förkyld så det räcker, skulle ha jobbat i kväll/morgon bitti.. ser ut som en....som inte sett sömn på 14 dagar...
Trött o sliten.
Det blir man. Fast man äter nyttigt/sover/motionerar/ men stressen,, äter folk.

Saknar mina barn, fast dom är så vuxna,, så dom saknar nog inte mig,, på de viset,
Vi kan nog få tillfälle att träffas när ljuset återkommer,,=Till våren.
Det kan va isiga vägar till Gävle,,,mej vet...

Så jag har ingen möjlighet att hälsa på de mina,lite svårt med ledighet.. men jag vet att dom finns där för mig.
Vi hade en ide att kunna köpa en billig resa, och dra till en solstrand, men det sket sig.

Förkylning och feber får inte plats i resväskan.

En få gå o snyta sig,hosta ur lungorna från lungsäcken, och gilla läget.
Sen passar jag på att be till en högre makt... att jag inte smittat någon med denna jävla förkylning, hosta och öronvärk,feber,halsont...

God framförhållning före Jul önskar jag er alla,, kram och puss full av virus......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0