Nyår.... Ett gott nytt år !!! eller ett bättre ???

Hej älskade vänner !
Nu är det bara lite över ett dygn kvar, sen smäller fan lös, och det blir 2012...

Just de, att de smäller, ifrågasätter jag ?
Blixtar o dunder, har vi inte haft nog av den varan i Halland ? åskan har tagit 3 elagregat, modem,modem, och ett till, trådlösa telefoner,,elstaket ett stort träd,, gjort en rädd hund till, ett nervvrak.

Katten Stig H J försvann vid det sista åskvädret runt 3:e advent ? Han brukar ta sig någon fri vecka från torpet, men nu har det,gått för lång tid att jag skall tro, att han är vid liv.
Tråkigt. Hans bror Erik A letar efter honom, Busen är ochså lite extra tittig.
Jag tror mig höra honom jama, så det är alltid tråkigt när man inte vet.

Vi har fler katter på gården, men alla är dom våra individer som betyder oerhört mycket. Och blir det bortfall så blir det lite sorgligt, och tankarna kretsar oavbrutet,,va fan är Stig. ???

Nåja nu tappade jag tråden, o vem fan tappar inte tråden ??

Det var Nyåret och dessa raketer,, Våra grannar är humana och skickar inte i väg raketer och bomber, med hänsyn till våra hästar.

Ur den synvinkeln och den tråden jag vill berätta en sann historia, som slutade i katastrof.
Inte för nyårsfirarna, som druckit och ätit sig mätta, och skrattade och skrek ut sin "nyårsångest" med ett sjuhelvetets raket-inferno...

Ägarna till hästarna i närheten av villaområdet, åkte extra tidigt till stallet för att ta in hästarna i boxarna i stallets lugna vrå...
För att sätta bomull i öronen och sätta på radion extra högt,
Även om ägarna var vid stallet vid 16.00 tiden, så var det redan försent.

En av hästarna hade då rusat runt i total skräck av dom raketer som redan smällts av,
och brutit av sig ena benet,
Ägarna fick transportera hästen med ett avbrutet ben till djurkliniken i Ultuna utanför Uppsala, en resa på ca 10 mil, med brutet ben.

Benet var av nere vid hoven, hur skönt är de ?
Problemet var att hon väntade föl.

Efter en lång kväll och halv natt, så fick hon somna in och fölungen fick självdö i mammans mage.

Ägaran åkte hem, med en tom hästbuss.


Kan det finnas någon frisk logik i detta ?
Måste man fira så ända in i helvete så himmlen ska lysa som en kalle anka film, och låta som om vi skickade raketer till månen,

Ja på stenåldern,
idag borde vi kunde yttra vår glädje på ett mer lugnare sätt.

Jag hoppas att folket köpte rislyktor och skickade upp i skyn, dom låter ingenting, utan bara är vackra att se på när dom lämnar synfältet.

Spar pengarna, inte gynnar köpkraften och inportörer av dessa raketpaket.

Jag önskar alla ett gott nytt år

Men har man inget att tänka på ,,,
kan man tänka på denna lilla ofödda fölunge, på mamman,på ägarna, på ägarnas barn, som i dag är vuxna och har egna hästar, som har ofödda fölungar i magen,,,


Har ni redan raketer ??? Kan man kanske tänkta till, nästa gång, eller innan ni tänder på...

Vi lever i ett fritt land,,, tur är de,,

Mina hästar får en lugn helg, det är jag evigt tacksam, mina grannar för.
Men lite extra bomull i öronen, och en stallvistelse.

Kram på er alla, från tantewa, (passa på o kramas, det är gratis och smäller inte.....)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0