Storm/Åska till 2:a advent....

Den 4 Dec, när vintern har slagit sina klor i oss alla,,,allt pyssel för advent var över, fönstren renputsade,kanske inte alla men känslan fanns där att man va klar...
Alla elljusstakar stod på plats, stallet fick sin klassiska belysning, en vacker gammal stjärna som är i metall.

Skulle kanske ha satt upp kransar på boxdörrarna, men väntar till nästa helg.

Jobbade, jo jag gjorde faktiskt de, hur man kan utsätta sig för alla risker, för att finnas till..
När jobbet var avslutat, så lyckades jag inte komma hem, det låg träd över alla vägar, ingen hade ström, försökte ringa hem, men vem kan svara, utan ström och mobila nätverket helt utslaget....

Letade vägar, den ena efter den andra var låst för träd över vägen.
var in på Mats,gård, kör men kliv inte ur bilen,,
Berit är inte att leka med, Stormen hette så.

Lyckades hitta en genväg på en åker....
Försökte ringa hem...dumt av mig...ingen hör mig...
Måndagen den 5 skulle vi ha lite personalmöte,,men jag fanns inte på listan, utan ut o jobba,
Ingen förstod vad vi fick utsätta oss för.
Jag hade ingen att berätta de för heller.
Men ingen bryr sig.

Så nästa idiotatack,,, Åska den 2:a advet....
Min älskade hund var näst intill ett vredesutbrott, = döda mig....
han skakade som en stackare som inte fått sitt morfin, han gnydde och skakade tänder, och jag körde en Cesar Milan, det gick hem, när jag la honom bredvid mig, men efter 2 sek så small det så jag trodde livet tog slut.

Då upptäckte vi hela gården var vit... inte av snö.. utan av jättestora hagel...
Sen fick vi vara glad att alla vindskydd till hästarna stod kvar.
Men nackdelen var kanske att ett gammalt vildkörsbärsträ lämnat rotfästet, och gled ner över alla mina fruktträd..

I all kaos, finns så mycke kärlek,,Ewa kom här skriker Tommy,du måste se detta...
Tvn trasig/datorn likaså... dax för nytt modem...igen.

Jag har mina grannar att tacka, en termos med kaffe, (dom har elverk)
Så allt rullar på,
allt är historia.
Men resterna finns överallt.
Nedrasade träd.
Fönstren full av is/snö/salt/från havet........
En ängslig hund, som undrar...
Ska vi sova... i lugn o ro i natt..

Så klart vi ska.
Kram därute.
Tantewa.se

.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0