Sorg.Saknad.Kärlek.

Kära vänner !
Har ni gummistövlarna på !!! kan behövas, kanske dykardräkt.
Ett djupt och långsamt inlägg.
Sorg.

Sorg, är som alla vet en tung betongkänsla, som alla får smaka på.
Jag har smakat på den betongkänslan allt för många gånger.

Nu har jag och flera med mig, tappat en vän.
Hon bara försvann, somnade in och ingen vet varför.

Vi har jobbat i hop, hon har varit min kollega.
Hon har masserat bort mina spända axlar, vi har skrattat,vi har pratat om livet.

Nu ligger hon stelfrusen i ett kylrum på sjukhuset.
Varför.....???

Saknad, En känsla av tomhet, ensamhet, ängslighet. Den känslan kan i bland bli för mycke.
Ni fattas mig.
är kanske rätta ordet.

Kärlek, den som fyller oss till bredden av allt, våra sinnen kan ta emot.
Kan ochså vara av full ondo.

Så jag undrar i min stillhet ?
Vem kan göra mig glad ?
Vem kan göra mig lycklig?
Vem kan dämpa sorgen ?

Jo Jag.
Mitt tänk, mitt eget sätt att vara,
Det finns dessvärre ingen annan som kan förändra mitt liv.

Man kan ha tillfälliga (rolighetsministrar) som dämpar sorgen,saknaden och kärleken.

Men det är kortsiktiga lösningar.
Så..nu ska Ewa bearbeta att ännu en vän, lämnat mig.
Den här gången ochså på riktigt.

Det är väl därför man hetsar upp sig och blir hatisk, på män man älskat,
som älskat andra....
Just för att man "släppte till" och älskade.

problemet finns. och kan inte lösas på en kafferast.

Kan vi göra något åt Kärleken ?
Kan vi lära oss att Älska varandra ?
Så klart vi kan.

Tomas Dileva sjöng = Vi har bara varandra, vi har bara varandra vi.

Så sant av en rejäl Gävlegrabb i kaftan..

Finns kärleken, så kan vi trösta, kan vi trösta, så saknas inget.

Så Gävla enkelt...

Jag älskar
Dig, och alla Andra, för livet är så kort.
Det finns inte Tid för annat.

Kram på er,
skicka vidare, kramar är gratis......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0