Den 27/3-2011

Hej! DATUM......

ja, jag vet att det är ett tag sedan det var den 27/3.. men det var 3 år sedan min älskade mamma slutade andas.
jag hade ingen att tala dagligen med, och en del av mitt liv blev bara torrt och ängsligt.

men. Jag har ett datum att alltid tänka tillbaka på, med sorg.
Sen vet jag att mitt ex: har sin födelsedag just då "hurra hurra"...
Datum kan spela stora spratt i mitt liv.

Min dotter fyllde 6 år, och min syster avlider.
Inget roligt barnkalas, men ändå ett barnkalas, med en ny fin rosa cykel, och massor av paket och tårta.
Hon undrade varför vi skulle till kyrkan på begravning ??? När Lena är i himmelen, med alla änglar...
Svårt att svara på.....

Min sambo, har som standard att skada sig på sin födelsedag, när han blev 50 år, ramlade han ner från ett träd...
revben och ansiktet fick sig en regäl omgång.
När han blev 51 bröt han handleden,Mitt kallblod trängde upp honom i boxväggen, tack gode Gud att det bara va handleden Svall Häxan är och förblir en lynnig häst.
När han blev 52 sågade han sig med motorsågen i benet.
Sen har de varit lungt. Jag har tvingat honom att vara inne på sina födelsedagar.
Men på akuten kallar dom honom Tarzan... Ta med tårta nästa gång....hi hi..

I dag har jag varit ledig, krattat och eldat, Påskliljorna är på väg att slå ut, jag har tusentals i gräsmattan.
Igelkotten borde komma nästa vecka,

Kotten bor under uthuset, och hon kommer för att få lite whiskas torrfoder varje kväll.
Hunden(Busen) vet att det Inte är en kompis, så han går undan, och bara tittar. Duktig hund.
Men katterna Erik A o Stig H dom ska kaksa sig, men förstår snart att elak kotte är en stickig kompis.

Sen är jag glad för den 21/12 för då föddes två rejäla individer, Ewa & Johnny...så klart fler har de datumet.
Inget midsommar-knull där inte..
Utan planerat. Det känns bra.
Hur många är inte född nu i mars.... tillverkad i Juni.....

Kul tanke, att jag blev nog tillverkad för en eller två veckor sedan 1957....

Häftigt.

Skall jobba i morgon, och fredag, sen ledig i helgen, de e skönt. Jag har jobbat två helger nu, så..varför inte få va ledig en helg.
Kram därute, och se upp för den... 1 April...att bli lurad är alllllldrig roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0