Ledig dag, med djurupplevelser,kanske utöver de vanliga...

Hej !
I dag fick jag se Vildsvin men nya kultingar, vi har haft en hård vinter, men dom har övervintrat utan köldskador...
En Hök skulle antagligen ta sig en småfågel, vid vårt fågelbord, och Hunden blev hysterisk, så nu tillbringar han sin fritid med att titta uppåt...
Busen markerar och blir stortokig när det flyger sparvhökar eller andra mindre rovfåglar över gården,,,de e bra.

Musen som jobbar sig föbrilt genom mellanväggarna har lyckat ta sig ända ut i köket..
Duktigt jobbat... men han måste lida av sina tandsmärtor...eller av förbril hunger vem vet. han kanske kommer ut på köksgolvet ??? så kan han o jag ha en sittning...om vad som gick fel ?
Nej, skulle inte tro de..

Jag saknar våren.. men vid 15.00 tiden stod det ett 50-tal gäss på åkern.
Jo ja vet, dom kommer inte om det inte behövs... En del canadgäss, och sädgäss.
Så högtrycket kommer.................

I stallet står Poirot,,efter veckor av boxvila,, i morgon ska stygnen tas av, sen en vecka till i boxen,,sen är lillhingsten fri...för lite motion varje dag.. Skönt.

Jag och vi lider nog mest av hans konvalicens, han tycks njuta av att bara vara..(dom är som lat av naturen)

Fröken Berit tar vi hem i veckan från Jägers, Hennes vargtänder är borta, så hon har inga problem med sina tandar....
Jag ska köpa en stor....jätte-stor bucket med tulpaner till Sofie för all hjälp. Hon är såååå bra.
Berit är ingen vanlig travhäst.... hon är större än störst...en jättebiff.. och travar,,, de e fint.
Hon heter inte Berit...
From Beneath...född den 24/3-09.

Jag har hittat min BB-Kompis.

Jo vi har träffats som barn, men minns inte mycket.
jag fick ligga med honom...i samma säng, för att hålla värmen..
Vi va typ:1-5 dygn gamla.

Jag va tvilling, och min mor fick åka till Uppsala, med min lillebror...så jag fick väl stanna hos Johnny,
vet inte riktigt, min lillebror dog. så Johnny fick va min lillebror i babystadiet.
Vet inte, Mamma är död, och sitter inne med alla svar.
men tvilling är jag.

Är så glad för Johnny, men som barn, vet jag inte...han skulle stå på händer i mitt sovrum som var ny tapetserat
och lämnade skomärken kvar på tapeten..
jag gillade inte Johnny,...men tvingades att va gla för honom...

Nåja...vem skiter i smutsiga tapeter.
ja e Gla, och han me hoppas jag.

Han har som fattas i mitt liv.
men nu återfunnen.

Nu dax att att ge hästarna nattmat, och rasta hunden.
Bloggen är bra....
För där kan alla ge sin synvinkel på vad jag kanske har missuppfattat....
kram därute
tantewa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0