Våren...

Hej !
jag har plockat vitsippor(nja dom är gula) (och heter vintergäck) och givit till en dam, som jag var till i kväll, i tjänsten.
Det är ett vårtecken, hon blev glad och ville bjuda på extra godis, ja sa
 - Tack men jag behöver gå ner i vikt.
- äch bry dig inte om extra kilon, dom ramlar av när du dör.

- Visst är de så, men jag ska bära dom medans jag lever och de kan bli jobbigt.

Åkrarna var fyllda av svanar och gräsänder i dag, dom är på väg upp till Norrland,
Våra svanar och gräsänder, bor redan här. Vi har ett flertal som boat sig vid kusten.
Dom andra vilar sig, och dom äter sig feta för att orka flyga till Norrland,
Det va ca 100 st svanar !!! Årsmöte i Svanförbundet ? nej dom samlar sig för ytterligare förflyttning.

Ibland kan man undra hur rätt dom äldre har.

Men jag ska försöka gå ner något kilo,
Man kan ha som mål att inte bli fetare.
Jag älskar mat, tänker hela tiden på mat.
Glor i frysboxen ??? Älg/Råddjur/Vildsvin ?

Idag har jag fått hem prima potatis, 25 kg.
fast o fin,
Mat-mat-mat-... de e mitt klimakteriebesvär.

Har jag alla grundvaror hemma, kryddor,smör,grädde, = så lagar jag vad som helst, när som helst.
När jag äter tänker jag på nästa måltid...
Jag kanske behöver hjälp ??

Äta bör man annars dör man....äter gör man ändå dör man....

Nåja slutpratat om mat, I morgon blir det nog pasta...

Jag befnner mig i ett rus, ett rus som inte vill gå över,
är sååå glad för att Våren är på Gång.

Det underlättar, och gör alla på strålande humör.

Kram därute, Obs: Vad ska ni äta i morgon ?
ps: berätta inte.
kram tantewa




Kommentarer
Postat av: Mia Ekander

Hej Ewa,

hittade hit eftersom du skrivit om klimakteriet.

Jag är ny bloggerska och ville bara tala om att jag gillar din blogg, du skriver jättefint tycker jag.

Här i Helsingborg är det en underbar vårdag i dag också. Vitsippebladen har kämpat sig upp genom löven!

Ha det fint i våren!

Mia

2011-03-23 @ 09:48:32
URL: http://www.klimakteriebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0