Att Cykla/Rasta/o ändå lägga blommor på ny grav.

Ja, jag vet, det kan vara förbjudet att ta hunden med sig in på kyrkogården.
Men har man en kastrerad lugn sak, så kissar han inte.... om jag säger ..Nej.

Det gjorde han inte heller, men blev uppjagad av en katt som satt på en gravsten och borrade upp sig,,
Busen älskar katter, så han fattade inte varför han satt där o morrade elakt från magen o fram i strupen.

Jag la ner några fina kvistar av nyutslagen hägg,
bland kransar och rosor, lite torftigt kanske,
men som sagt, det är tanken som räknas.
Tanken är så dubbel, en så fin kvinna, så klar och på hugget, men livet spang nog i från henne,
och livet har ett slut.

(Tänk på de, ni som tror att man får fler i level 3.

I Dataspel)

Jag är tacksam för mitt liv, för mina barn, för mina föräldrar.
Bara så enkelt..
Tacksam.

jag är glad att jag fixar gården utan T, han har varit borta ett tag.
kommer väl hem torsdag nästa vecka.

Upptäckte mögel i en av ensilagehöbalarna...
den har jag släpat in, 200kg, med lillgigg,..... hög tid att lyfta in en annan bal... jobbigt
Karl-göra... har du sett en sån ? så hör av dig.
T berättade att han bränt sig i solen ??? ok...mina handflator är ochså brända, men inte av solen...

Jag har ett gävleanamma.. vilket kan betyda katastrof, eller att det händer fruktansvärt mycke på kort tid.
Så sanering sker i stallets norra del, kan bli en fin liten hönsgård...

Det är färdigt med små fina reden...
och stängt med hönsnätsdörrar..

Mycket projekt, men jag brukar genomföra dom jag genomtänkt.
I bland lite tokiga, men dom flesta helt godkända.

Men nu är jag trött, Busen sover redan, alla hästar har fått sitt, Berit har täcke i natt, hon har ingen vilterpäls, men Bubblis och Princess går "nakna" Poirot sover i stallet.
Katterna har intagit sina favoritplatser, Stig H bredvid Busen i sängen...Erik A i Vardagsrumssoffan, Meiwrick på mattan nedanför min säng,,(han väntar tills jag lägger mig,,,kontrollör)
Elsa sover i pannrummet/stallet, och samlar möss på natten, så du knappt kan öppna ytterdörren...

Lördag i morgon !!
Grilla ?
Ja...så klart.
sov gott, kram från tantewa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0