Den lediga dagen...

Den 18 Maj-2011.

Visst kan de kännas underbart med en ledig dag.
Men, sen kollar vi på alla måsten...

Jo T kom hem kl06.30.. så han fodrade, men jag var ändå vaken...
Hunden B han gjorde inget väsen vid den tiden, fast husse kom hem.

Jag sov, en stund till. 08.00 var de dax att ta tag i alla sysslor.
Ta in tidningen ,kissa hunden, fixa frukost.
Busen gick o lade sig med sin husse, han kan sova till 12-13.00,= hunden alltså.

Tog upp mat ur frysen, vildsvinsstek. Onsdagsmys... nja vet int.

Hämtade skottskärran som stod vi dyngstan, och satte på mig arbetshandskarna=trädgårdsvantar....

Spaden, sekatören,krattan...Jobba.

Rensat trädgårdslandet, och kantat, skottat bort 4 kärror kirskål...
med rötter så klart.

Kantat allt som går att kanta,.
Raka linjer, men ändå så fullt av ogräs, hjälp...
Jag kan se de vackra, men allt annat gör de vackra skitigare.

jag gjorde en potatisgratäng, stekte vildsvinet i grillpannan,, T passade på att sova..
Och sen kliva upp och fråga :::: när är maten klar...

Han är trött, jobbat mycke. så, jag har förståelse.
Men lilla jag blir så gävla liten, hela tiden. jag vill växa.. inte bli en intorkad tant,
som ska vara kvinna i bland.

T, Uttrycke sin besvikelse över mig i kväll, att jag inte hanterar alla hästar, när han är borta.
Att vi ska behöva ha hjälp..= han respekterar inte min skräck för hingstar, eller hästar överhuvudtaget.
Har som blivit lite skadad, av dem.
T, har plockat ner mig, han förstår inte de, men skiter i vilket, men besviken blir man, när man kämpar på o fodra mocka,vattna..

Är så trött på att bli nedvärderad...
Ser du en kvinna på en åker med ett sjuhelvetetsok på axlarna. kan de va jag.

En stretar på.
Men hittar jag en en utväg.
Så tar ja den.
Men kanske måste jag fundera lite först.


Trött blev tröttare.
Har tvättat fönster, och gardiner.

Lite nyare, och bättre.. rent i alla fall.

Nu är jag trött.
Men ska kanske ta ett bloss, och lyssna på någon favvolåt. sen
Lägga sig, och fundera på allt som ska göras i morgon.

Ewa är lite trött,tröttare än jag borde.
Sliten,och utstretad.

men i all helvetetskap, så är jag ¨så GLAD för mina barn, de är Kärlek.
Sen ber jag till alla makter som finns. Att hästarna som står för start, att de ska springa allt de förmår.
Söta Prisessan ska jag skicka för betäckning, må alla Gudar göra henne befruktad.

Låt T, bröder att respektera detta val.
Och att vi får stå för alla kostnader.

För fölungen:
Ska jag:
Äga, som min egen.
Nja, T me.

Jag älskar mina hästar.
fast dom = inte alltid älskar mig.
Men dom hälsar, mig välkommen, men är lynnig, och jag blir rädd.. de utnyttjar dom.
Jag behöver inte göra mig till, jag är en liten gävelunge, som backar för en stor häst,som tänker putta mig åt sidan, eller en gävelunge som behöver smakas på..

jag har haft hästar,långt innan T:s tid, stora, små, elaka,snälla, kunde hantera de.

Tänk vad man kan bli nedplockad.
Av en riktig hästkarl.

Nåja.
Skiter i vilket.
Stallet är T:s
Allt jag gör,,,efterlevs med utskällningar i timmar...
Så tröttsamt.

Jag diskar och sköter om lite renbäddning i lillstugan..de e va en Lill-Ewa duger till.
Men jag har ordet...
Utbildning.
Folkhögskola, lite merkänsla..
Ordet.

Kan förklara mig, ibland vid dövöron. Men kan mer än någon kan ana.
Men är som sagt,, en vanlig trött kvinna, som bara är för mycke...
Nu måste jag nog...= ta ett bloss, sen tandborsten, sen soooova.

Kommentarer
Postat av: lena kandel

hästkarlar å hästkarlar jag har hört talas om en hästkarl som var så klok så klok att han kunde säga häst på 10 olika språk , men när han skulle köpa sej en häst så köpte han en ko. så jävla duktig är dessa sk. hästkarlar. kram Lennart

2011-05-20 @ 23:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0