Idag...

Idag.

Blev det lite stressigt när allt kommer omkring.
Mina ungar sov, när jag steg upp för att fodra hästar,jag fixade frukost, havregrynsgröt,ägg,rostade mackor,kaffe.
Sen blev tiden knapp, jag skulle till jobbet (bara mellan 13-15.30)
Busen behövde rastas, telefonen ringde,o ringde igen.

Jag har varit ledig (semester) så att börja rucha på låg inte i min fantasi.är ledig nu i 9 dagar till.
Jag åkte till jobbet, och mina älskade barn åkte hem till Gävle.

Styrelsemöte på kvällen, så det blev lite rörigt.
En Findus Paj till lunch, och tog en macka som kvälllsmat.

Vi har haft en fin Valborgsmässoafton, Jag tog o tinade en sjugävla stor älgstek, Vi körde grillspätt på fredagen, och stora feta köttbiffar på lördagen. Fin hälg..med älg.

Robban hade sin 4-hjuling med sig, T blev "inporterad" Vi måste köpe en sån.... ok till vad ?
T är inte intresserad av naturen, men jag skulle kanske ha större nytta av en, som vistas i skogen från Augusti-November i jakt på svamp.
Sen kunde jag dra i väg och hitta en bakväg till en fin skogstjärn,och förbjudet fiska lite fisk.
ok,ok, ja vet de är olagligt.
Men jag kan sätta fast en hundring i en björk. Som tack. till skogsägaren eller sjöägaren.

Fattar faktiskt inte vad allemansrätten och fiskekorten tog vägen ??? Där vi bor är allt PRIVAT.

Att Busen älskade att åka 4-hjuling, sittandes som en trofé i en låda av plast, avsedd till (vildsvinskött) styckad o klar....

Mina har kommit hem till Gävle nu.

T vilar sig i, vet inte men antagligen i gränslandet till Italien.
Det är en bit att köra, men vi får hoppas att hästen han kör är duktig att springa lopp på lördag.
Lotteria, Italia...
Beräknas komma hem Onsdag nästa vecka...

Jag är ledig.
Jag skall passa på att vara de ochså.
förutom djuren, men dom ska ha sin frukost, sin rena box, hö,vatten, katterna mat o vatten, hunden motion= så klart,,, jag fick min älskade mammas cykel, så i morgon blir de en runda på minst en mil.
Ta med lite fika i cykelkorgen, det blir en bra dag.

Lite meckigt med vädret... det har blivit kallare, så hästtäcke på...hästtäcke av...
Hingsten efter Scarlet Night=Poirot Carjan är lite si o så att pyssla med....mee dont like...

Men Fröken Berit: From Beneath hon är helklar. inget bök där inte,, Sofie Svedin ett jätttte tack för allt jobb. inkörning och social-träning.

Sessan= Trotting Princess är bara häst, om jag bad henne diska, kanske hon stolpade in i köket o gjorde de.
Nej ja skoja. men hon är till och med tillgiven till mig. Det är underbart. Hoppas vi kan fixa en betäckning i Frankrike, Red the cash..stavade säkert fel.

Annars ?
Vi vet inte,Slakt ? nej sååå onödigt, för att vi inte har kapitalet för en redig hingst till henne ???
Vet inte, jobbigt....

Bubblan: Min lilla söta mini-ponny hon väntar på mat, från morgon till kväll.
I morgon tar jag henne med mig på en morgonpromenad,,problem ?
Jo dom andra hästarna skriker sig hesa efter henne,,Hallå kom till baka....

Nu tickar klockan, och det är dax att gå till sängs.
En ny dag, väntar.

Jag är tacksam och glad att mina barn har varit hos mig,
Min söta dotter är den sötaste.+ på väg rejält frammåt.
Min son är och förblir den duktigaste. + söt så klart.
Karin = så harmonisk/vacker och som en puzzelbit i livets puzzel, som bara passar sååååå bra.

Tack för att ni finns, och älskar mig.

Jo jag har en gammal vän.
En vän på chatten ???
Jo han dyker upp i bland ?
Man kan undra varför ?
Så klart ja vet.
Han lämnade inte mig oberörd.
Och har väl ångest för de.

Älskade vänner, låt aldrig din vän bli "förd bakom ljuset"
Det är bara dom ljusen som lyser, när alla andra är släckt.

Natti sov gott, kramar från en lycklig tantewa.




Kommentarer
Postat av: Agnetha Lange

Hej, det är så roligt att läsa din blogg, du skriver så bra...en trogen läsare. Kram från Agnetha

2011-05-03 @ 09:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0