Maj-2011

Hej Igen !
Snart har maj-månad gjort sitt. Har blivit överraskad av en bucket liljekonvaljer, T gömde dem bakom ryggen och rusade fram o sa,  - Jag älskar Dig.
Bakom ryggen, en fin kvast av liljonkonvaljer, man smälter som smör i stekpannan...
Visst är det fint, Syrenerna står i full blom, Rodedendrion står i full blom, nja i morgon kanske.
rabarberna har fått skördas i omgångar, potatisen har kommit upp,
Vindruvorna i mitt fantastiska orangeri, har ochså bär, men dom är millimeterstora, som knappnålshuvuden,...vi får vänta o se.
gurkan har små gurkor, som växer sig stora, tomatplanorna skriker efter mer värme, men blommar för fullt.

Alla pelagoner ser ut att gilla läget, Rosenpelagonen jag fick av Agneta för 4 år sedan är större än allt annat.
Agneta är död, men hennes pelagon lever, mer än alla andra pelagoner. Den fick en stor lövkorg som bo, och den växer sig hysteriskt stor.(Hon finns hos mig, det vet hon nog om.)

Jag älskar Begonia. Nu har jag ett antal olika, en är ca 2 meter hög.
Det är lite spännande, att se,Det är arter som inte går att köpa, så visst är det lite extra.

Tantewa varning, att glo o känna om det behöver mer vatten, vända på krukor, och se till, sina växter..
Men så underbart, att älska sina växter.

Det är antagligen ett symbios för sina barn, Någon behöver mat, inte mina barn, dom äter utan mig nu. Men mina växter är beroeende av mig.

Vet inte, men jag älskar mitt odlande,
I morgon ska vi köra jordfräsen och fixa "land" till all majs.
På tisdag ska vi åka och lämna Sessan till betäckning.

Så allt handlar om att få NYTT...

Vi kan äta Tomater/Gurka
Egen potatis, ärtor/bönor/dill/persilja/Vindruvor/majs.../sallad/o så klart...dom söta röda rotfrukterna som alla älskar: Räddisan....

Så vi får hoppas på: En välväxt och frisk fölunge, och en lycklig och frisk mor.
Och hoppas på : ett överjäst trädgårdsland.
Sen på att: 2-åringarna kommer till premie (10.000:-) innan oktober.
Sen att dom : vilar och tränas, för att springa in pengar Mars-12 osv.......

Att T håller sig så frisk han kan.
Att Mig är som jag är: Full av liv o lust.
Kram o sov gott även denna natt..
tantewa.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0