Nattuggla......

Hej !
Är man nattuggla, eller blir man nattuggla, jag blir nattuggla, många sena kvällar på jobbet,kommer man hem 22.20 så får kudden vänta. Det finns en del på gården att "pyssla med" när man slutat sin arbetsdag, Hunden skall rastas, Hästar som ska fodras, posten ska kollas igenom. Nu är allt fridfullt, Hunden har lagt sig för natten, och har två katter som sällskap i sängen. Lyssna på lite musik, skriva av sig, och förbereda för dagen i morgon, jag har ett bekymmer, jag känner mig som en blåsfisk. du vet dom ser ut som en ballong,
har haft ont i magen hela dagen.
Blir orolig, och ängslig, vill inte bli sjuk.
är nästan aldrig sjuk, men känner oro.
Hörde på radion om att dom hittat någon sjukdom som heter E äck,,, eller bakterie..
Jo jag har ätit sallad, men om den kom från tyskland= vet int ja, jag sköljer mina grönsaker, nåja det löser sig, sa han som sket i vasken....

Har väl kanske inte haft den bästa av kostvanor dom sista dagarna, jo ätit riktiga råvaror, men, för sent eller för sällan. Kan man bli uppäten av sitt jobb, kanske.

Folk som äter regelbundet exakt:tidsmässigt tycks leva i all evighet, Gud. då skulle jag va död nu.
Här finns ingen struktur, med fasta tider. På jobbet kan man äta lunch kl10.15 Hur normalt är de. ?Dom flesta har förmiddagsfika då ...

Jobbet är för mig viktigt, att jobba för att vara medmänniska.
men önskar att jag vore politiker.

Livet är ovärdigt. Vi kan inte ge den tid som behövs, Vi är jagad av klockan.
Stressen är påtaglig.
Önskar alla mina arbetskamrater en extra styrka.

Vi spelar Teater, leka o-stressade, men klockan tickar, och vi har tappat tidschemat.

Vi Du och Jag, är människor, som en dag kanske behöver lite extra hjälp.
Räkna inte me de, Det finns folk som beslutar, och anser att vi inte behöver hjälp,
Blir trött.
Men har man min titel i yrkeslivet, så får man inte bli skräckslagen av resultatet, trött utbränd, med arbetskador, som ingen bryr sig om.
Lägg dig med ryggvärk och muskelbristningar, men läk till nästa dag, du behövs......

Men ser med andra ögon.. ur dom behövandes tid.
Ovärdigt är bara förnamnet på en sjuk.
Människans behov är uträknat,
Uträknat av människor, som har en grundlön på 35-40.000 i månaden.
Som dricker godare viner än dig o mig, som reser resor längre än dig och mig.
Som har barn som är mer duktigare än dina och mina barn är.

Hallå....

Nej jag är inte bitter eller sur... men.
Kommer att strida för folkets behov av sin tid,...innan deras tid är förbi.

måste sova, kram på er,
ps, min mage gör mindre ont,om någon bryr sig.

kram från tantewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0