Tänka, är kanske inte så bra...

Man Tänker ändå, för ofta o länge, i bland utan resultat, men, har man ett mål. så kan man se målet.
Nu hoppas jag att min hingst inte är en "klapphingst..." där den ena stenen fastnat däruppe. vilket skulle göra all vår verksamhet till-00000000
Skulle ha jobbat 7-13 och sen 16-22 i morgon. vore klokt att någon av oss va på gården.
T kör travhästar som ska starta på V75, på solänget...Så vi  har ingen på gården...
Jag bad att få en ersättare, fick de, men sen fick den en annan tjänst.
Så..ewa får så lov o jobba mellan 07.00-13.00  sen lite kväll 16.00-22.00.. Jippi."champagnen" är slut, inte ballongerna,,,, men luften som man fyller dem vi.

Gården.
Ska en skita i hästar och andra djur..
för en skiten grundlön på ca:12.000 efter skatt ?
Kanske få en anmälan om bristfällig djurhållning/och böter ..betalar kommunen mig då ???
T, kommer hem på torsdag o jag kan fakturera min månadslön.....på en helg ???
Dubbelpass,dubbelpass,, de ekar i lokalen..

Vem fan vill jobba dubbelpass ? Ingen.. Därför protesterar vi o jobbar 07.00-22.00
Ingen djävul reagerar.
så klart,
rättvisa ?
för vem ?

"Vill du jobba så,, så ok."

Men tro inte att du kan komma undan dubbelpass.

Är vi som jobbar i hemtjänsten människor ?

Det är lite olika uppfattning om de,,"duktighetsministrar som brinner och luktar utbrändhet" 


Va fan är felet ?
Jag är och förblir trogen.
Men man kan undra.

Vet inte mina jobbskompisar, politiker,, vad vi håller på med ?
Kanske att dom ochså gett upp..

Eller inte har tid..
Halmstad är seglarens stad


Då undrar jag i min stillhet ?
Vem seglar ?
Vem åker med ?
kram tantewa.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0