Att tänka..eller inte...

Blir trött... Av alla nyheter..
Jag hade en dröm...
som väckte mig, och höll mig vaken hela natten.

I bland kan man sakna sin dotter eller son, så intesivt, att det blandas i alla andra vardagliga sysslor.

Drömmen:
Jag kör min Peugeot på en skogsväg, den delar sig, jag kör mott öster, jag kör en bit, vägen blir sämre, jag kör på en traktorstig..

Jag ser kantareller under granarna, jag stannnar, upptäcker att det är ingen idé att ta ut hunden.
Vi ska vidare.
Sen ser jag sprickan i vägen, som blir större och grövre,,
Försöker att få ut Busen, från framsätet, han hoppar i baksätet, Bilen reser sig nu i 90 grader
jag kallar på busen, fönstren är öppna. men bilen som kilar sig ner i hålet, med hund och allt.


Sen ser jag, allt ner i svarta hålet,, som sakta glider i hop,, tillslut..
Står jag som ett pucko med en svampkorg.. utan hund och liv.

Vaknar inne på toa, helt förvirrad,,, dement, sjuk, men som tur är så finns en del av mitt liv, just här intill....nja inte alltid, mest som sällan.
Tänkte en tanke på alla som jag älskat,, och som jag slutat älskat.. så fint att få en extra kärlek på sin egen lista, den kan värma... eller skrapa av skinnet på dig... så välj vänner, som du känner. kram o sov gott, i morgon är det OKTOBER......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0