Illa berörd,,eller väldigt förbannad..

Hej älskade Vänner !
Det var evigheter sedan jag satt min ner för att skriva, i min blogg.

Jag har haft fullt upp med allt, det vardagliga.
Tagit reda på alla kartonger av saker efter min älskade mamma.
Flyttat runt på saker, och hela huset är ett enda kaos av saker.
Gamla minnen,tavlor, broderade,oljemålningar,fotografier, hjälp, väggarna räcker inte till.
Jobbat, skött om gården,fodrat hästar,mockat,fodrat, rastat,,ja du vet... sen i mellanåt behöver man lite extra tid för att få egentid.
Den blir mindre o mindre, men har haft glädjen och haft goda vänner på besök, vi har haft en norrländsk afton, med surströmming, snaps och skratt, och väldigt dålig doft.
Våra gäster hade med sig en övergiven kattunge på 4-5 veckor. Mina katter stack ut, och ville inte vara delaktig, men min hund älskade denna lilla varelse, så jag hoppas att denna lilla kattunge allllltid får möta hundar med samma temprament.
Jag hade inte en aning att vår hund var så kärleksfull mot klösiga kattungar.
Han vaktade denna lilla varelse hela kvällen. Fantastiskt.
Sen sov dom tillsammans i soffan,Busen tvättade henne, och hon kröp närmare, Fint.

Sen fick jag läsa i Travronden om hästar som dött under en hästtransport.
Dom kom från öststaterna och skulle över östersjön.
Så klart att jag blir illa berörd.
Vi har diskuterat att lämna hästar i träning, over där..
Det är billigt, men hur lågt får priset vara, om transporterna får bli så.
Tänk dig som hästägare att lämna din häst i träning, och skall få hem en KLAR häst..
Som är död.
Jag blev så jävla arg...

Det är gammalt skit som legat lagrat i mig.
Estonia...
Jo ja har åkt färjan, men innan den gick i botten.
Att ha djur på dessa färjor, på bildäck,, är döden.

Du kan transportera va fan som helst i deras bilar, som är gammalt skit från 60-70 talet.
Chafförer som tar sig en pilsner, och skiter i vilket, och har ingen övervakningskamera i bilarna, sen skiter i om djuren mår bra på däcket...

Nåja, förlåt...
Skall inte dra alla över samma kam..
men ...
Ewa kokar som en kastrull full av gammalt vatten.

Ventelation... Luft... Luft...

Syre.


Jag är 100% säker att dessa djur kvävdes till döds...

Tänk dig som hästägare..
Att din älsklingshäst kvävdes till döds...


Jag vet.
Min älskade T
Kör Hästtransporter,
Med extra utbildning...Med övervakningskameror, med AC i bilarna och extra fläktar, och skall det åkas färja så får bussen stå utanför i friska luften..

Jo man får bli förbannad...
Har du transporterat ditt djur i bur, i en instängd miljö,,
Jag tog upp min hund, och var på däck, vi satt inrullad i en filt, men vi fick luft.
Och hade en trevlig resa.

Nåja ska inte va så anti..
Nu ska vi va gla,,

Men det slog mig, att jag älskar djur.
men ochså att jag älskar människor som har lite extra hjärna.

Därför är jag glad att alla de mina runt mig, har just de... lite extra hjärna.

Kram därute,

Ska testa att lägga in en bild,, tänk att jag aldrig lär mig.
kram tantewaPoirot Carjan 1 år,,,,




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0