Att sakna,,o att längta..

Hej Älskade Vänner !
Jo saknar gör jag, katten,,jo jag vet de en en katt, men ringde kliniken, och (jag hade valt att inte öronmärka/chippa,) eftersom vi bor mitt i skogen, risken att någon stannar med en bil och plockar,,bort katterna från gården är minimal...
Så nu har Tant Ewa givit upp hoppet om Stig H, Johansson. kastrerad svart vit katt som hade en nos som såg ut som en  schack ruta-/svart/vit.. Nåja han var väldigt social, och älskade vår hund. Hunden älskade honom.
Busen vår Border har samma storlek som en räv, vi har räv, så klart vi har räv, vi har lo ochså.

Jag kan se att dom andra katterna är osäkra när dom går ut, så något har hänt.
Saknaden är på prov. Jag vill hitta katten. Död eller levande.

Att längta.
Visst längtar man, men frågan är vad man strävar efter, just nu Stig.H... men förutom ??
Att slippa en hård vinter, har flyttat ner hit från Gästrikland, för att slipa snö o vinter..
Regn regn,,,jo, det blir blött, men jag föredrar regn, Snö i mängder är inte att leka med.
Här blir det total kaos, om det blir snö,
Blåsten är inte vanlig norrlänsk blåst, den är sjuinihelvetetsintensiv.

Så jag längtar till våren.
Har hängt upp mina tulpan-gardiner i hallen.

Men ser hur folk klär sig, med vantar och mössa,, undrar hur dom skulle klä sig,,där jag bodde innan ???
Isoleringsoveraller från september till april.....
Oj nu va ja stygg igen, förlåt.

I morgon är det fredagen den 13..... huuuuuuu.
Jag tror att även denna fredag, blir som alla andra.

I hästfabriken är allt bara bra, Annas älskling: Makrame Carjan har flyttat in till stan och travbanan
för att träna sig att bli en riktigt travhäst.
Poirot Carjan fungerar bra i träning nu, men är lite knölig,stenarna.....
Berit/From Beneath är klar att slåss på mållinjen.
Trotting Princess går och väntar besked, om hon är dräktig,,, så klart rund som en boll, men tar hit veterinär nästa vecka, för blodprov,En lite Edemilo....=Hingsten heter Olimede...

I hundfabriken är allt bara så avslappnande som det kan bli i en hund,,, hallå vänd di på sidan du snarkar,, upps förlåt det va katten meiwrick...

Tulpaner på köksbordet.
'Vi har vår i sinnet vad har ni er..

Januari är en lång månad, men full av tillväxt.
Det är nu Björnen föder sina barn.
Det är nu grävlingen föder sina avkommor.
Det är nu råddjurets, barn börja växa,i magen på mamman som blev med barn i höstas(fördröjd fostertillväxt).. så skulle vi ha de...
Det är nu vårterminen startar.
Det är nu .....vi ska förbereda oss för en vår.

Sen att man saknar och längtar, det gör alla,
Men våren står för dörren, glöm för fa... inte att öppna.



Sov gott,
Kram därute.
Från en Tantewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0